Na pewnym etapie życia oraz kariery zawodowej zaczynasz przykładać coraz większą wage do swojego wyglądu oraz kupowanych dodatków. Wiesz już, że to między innymi dzięki nim udaje ci się osiągać sukces w biznesie, zwracać na siebie uwagę innych i za ich pomocą komunikować otoczeniu, że twój gust jest nienaganny. Galanteria skórzana, jaką wybierasz do pracy świadczy też o tym, czy dbasz o detale, jak traktujesz przedmioty codziennego użytku, a niejeden szef właśnie takie podejście do dodatków przenosi na traktowanie zlecanych ci w trakcie pracy zadań. Torby na laptopa i torby skórzane mimo swojego nienagannego wyglądu nie sprawdzają się we wszystkich sytuacjach i właśnie wtedy wkracza teczka skórzana. Jak wybrać tą najlepszą, czym się kierować i jak z niej właściwie korzystać?
Teczka ze skóry mieszcząca wszystkie dokumenty
To nieprawda, że teczki skórzane nie są tak pojemne jak tradycyjna torba na ramię lub torba na laptopa. W zależności od jej wielkości możesz schować w jej wnętrzu dokładnie taką samą ilość dokumentów co w tradycyjnej torbie lub nawet więcej! Sekret pojemności teczek tkwi w prostokątnym lub owalnym kształcie, który w pełni dostosowany jest do przechowywania dokumentów w rozmiarze A4 oraz odrobinę większych teczek. Brak konieczności zginania pojedynczych kartek i dokumentów nie tylko sprawia, że wyglądają one bardziej estetycznie, ale przede wszystkim mieści się ich dużo więcej niż do mniejszej torby. Klasyczna teczka skórzana oprócz głównej komory posiada także mniejszy przybornik na drobne przedmioty, wizytówki i klucze, dzięki czemu nie przesuwają się one po wnętrzu teczki, wydając przy tym denerwujące dźwięki. Nie musisz także obawiać się o ich bezpieczeństwo – przeważająca większość teczek posiada szyfr, dzięki któremu nikt niepożądany nie zajrzy do wnętrza teczki.
Neseser skórzany – dla kogo polecany?
Teczki skórzane polecane są zwykle biznesmenom i osobom, pracującym na co dzień z dużą ilością dokumentów. To najwygodniejszy dodatek, dzięki któremu wszystkie dokumenty, umowy i raporty pozostaną w nienaruszonym stanie nawet podczas długiego dnia pełnego spotkań i konferencji. Jeśli mając na myśli teczkę skórzaną widzisz tylko i wyłącznie skórzany prostokąt z rączką, jesteś w wielkim błędzie. Obecnie istnieje wiele różnych modeli teczek skórzanych od właśnie prostokątnych przez obłe (bardziej zaokrąglone na rogach), stylizowane na torby lekarskie oraz zupełnie nowoczesne teczki skórzane, przypominające torby na ramię męskie. Bez względu na wiek, styl oraz rodzaj wykonywanej pracy na pewno znajdziesz wśród nich coś dla siebie, dzięki czemu twój biznesowy styl nabierze zupełnie nowego, bardziej dorosłego i profesjonalnego charakteru.
Przeznaczenie i zastosowanie teczki skórzanej
Teczki skórzane najlepiej sprawdzają się na stanowiskach managerskich, kiedy zarządzasz dużą grupą osób, jesteś prezesem, dyrektorem i pracujesz z bardzo dużą ilością dokumentów. Musisz wtedy dbać o to, aby żaden z nich nie uległ zniszczeniu zwłaszcza, jeśli chodzi o ważne umowy i inne kontrakty. Wszystkie teczki skórzane sprawdzą się także w tzw. wolnych zawodach: w agencjach reklamowych, artystycznych, eventowych, ale także dla przedstawicieli handlowych, coachów, prawników i lekarzy. Ich podstawową funkcją jest ochrona dokumentów, projektów i szkiców przed zniszczeniem, a drugą jest natomiast dodanie profesjonalizmu ich użytkownikom. Nic nie wywołuje na kliencie większego wrażenia niż doskonale dopasowany garnitur oraz wysokiej jakości dodatki, czyli właśnie teczki skórzane.
Kupując taką teczkę zwróć uwagę na materiał, z którego je wykonano. Skóry ekologiczne i inne słabsze materiały mogą po prostu nie wytrzymać częstego użytkowania i ulec zniszczeniu: popękać, czy przetrzeć się. Dlatego właśnie należy inwestować w teczki skórzane, które oprócz świetnego wyglądu są odporne praktycznie na wszystko i odpowiednio konserwowane mogą posłużyć nawet kilkanaście lat. Przy zakupie teczki dobierz do niej także odpowiedni środek konserwujący, którego należy używać od jednego do kilku razy w miesiącu.